Секој чувствува тага од време на време, но депресијата е многу повеќе од лошо расположение. Депресијата е сериозна комплексна болест која влијае на вашето тело, мисли и расположение. Таа влијае на начинот на кој што јадете и спиете, на начинот на кој што мислите и на начинот на кој што се чувствувате. Влијае на вашиот социјален живот, односите со семејството и партнерот и на вашата кариера.

Некои од симптомите кои се појавуваат при депресија се: постојана тага, апатија, чувство на беспомошност и безвредност, немање на интерес за практикување на секојдневните активности, загуба на апетит, зголемување или намалување на телесната тежина, инсомнија или хиперсомнија, загуба на енергија, проблеми со концентрацијата, физички симптоми како болки по телото (главоболка, болка во стомакот, мускулите или вратот), па дури и појава на мисли за самоубиство.

Ако кај себе ги препознавте симптомите на депресија или веќе ви е дадена таква дијагноза, следуваат неколку совети кои ќе ви помогнат да си ја олесните состојбата.

1. Не се изолирајте. Депресијата често создава чувство на срам и многумина се изолираат за да не бидат исмејувани од другите. Но, таквата изолација може да ја влоши ситуацијата. Затоа, останете во контакт со најблиските пријатели и семејството и не се плашете да побарате медицинска помош.

2. Не се обвинувајте себеси. Вие не сте виновни за појавата на депресија. Обвинувајќи се самите себе, може да ги влошите симптомите.

3. Не донесувајте важни одлуки. Кога сте во депресија, можно е да не сте во состојба да донесувате добри одлуки затоа што не размислувате јасно.

4. Побарајте помош. Воопшто не треба да чувствувате срам поради депресијата. Уште кога ќе ги забележите првите симптоми, побарајте помош од стручно лице. Ако вашите симптоми се умерени, најверојатно ќе може да ви помогне и матичниот лекар. Но, доколку состојбата е посериозна, тој ќе ве прати кај специјалист.

5. Спијте доволно. Еден од симптомите на депресијата е инсомнијата или хиперсомнијата. За да ги избегнете тие проблеми со спиењето, важно е да си создадете здрави навики за спиење. За најголем дел од возрасните, 8 часа сон се сосема доволни.

6. Хранете се здраво. Едно од најновите истражувања во оваа област, спроведено во Мелбурн, покажа дека нездравиот начин на исхрана е виновен за појавата на депресија кај жените. Според резултатите, кај жените кои консумираат нездрава мрсна храна, ризикот за појава на депресија се зголемува за 50 проценти. Балансираната исхрана е особено важна не само во борбата со депресијата, туку и за севкупното здравје.

7. Не консумирајте дрога или алкохол. Алкохолот и дрогата можат да го забават вашето оздравување. Тие можат да ја зголемат депресијата и да го намалат дејството на лековите против депресија. Отстранувајќи ги овие пороци од вашиот живот, вие си ги зголемувате шансите за побрзо оздравување.

8. Вежбајте. Физичката активност ќе ви помогне да се чувствувате подобро и позадоволни од себе. Изберете си активност која ви носи задоволство и обидете се да ја практикувате во група или со пријател за поддршка.

9. Поставете си помали цели во животот. Депресијата предизвикува недостаток на енергија, па затоа тешко ќе можете да остварите нешто големо. Постигнувањето на малите цели ќе ве мотивира и ќе ви даде желба да продолжите напред.

10. Информирајте се. Депресијата не е нешто што не можете да го надминете. Исто како и за повеќето болести, така и за депресијата постојат ефективни начини за лекување. Колку повеќе знаете, толку повеќе си ги зголемувате шансите за побрзо заздравување.

Депресијата е сериозна болест која треба да се лекува. Ако чекате да исчезне сама од себе, ризикувате да си ја влошите состојбата.